суботу, 25 січня 2014 р.

Модуль 11

 Ось і все! Навчання завершено! Яким воно було для мене і що мені воно дало? Одна з моїх колег під час тренінгу висловилася так: "Якщо на світі є пекло - то воно в цьому класі!". Звичайно, було дуже важко. Було почуто багато нового, незвичного, нетрадиційного в методичному плані з одного боку і в використанні сучасних інформаційно-комунікаційних  технологій - з іншого. Звичайно, для мене було новим навчання, що базується на використанні методу навчальних проектів. Я раніше і гадки не мала про такі поняття, як "формуюче оцінювання", таблиця "ЗХД", "фасилітація", "рефлексія" та інше. Я не знала, які навички та вміння повинен формувати в своїх учнях УЧИТЕЛЬ ХХІ століття, що таке "навчання, яке базується на навчальних потребах учнів", навчання, під час якого учитель не є центральною фігурою. Я пересвідчилася в надзвичайній корисності використання сучасних інтернет-технологій, зокрема Веб-2,0. Для мене було новим створення і ведення блога, wiki-сторінки, електорнного диска на Googl для збереження файлів, створення закладок на сайти та багато іншого. Звичайно, засвоювати все нове завжди було важко, але тепер почуваєш себе більш впевненою в сучасному інформаційному просторі, педагогіці, дійсно володієш "навичками мислення високого рівня".

четвер, 23 січня 2014 р.

Модуль 10. Рефлексія

Цей модуль допоміг мені з’ясувати мою роль фасилітатора в навчанні учнів за методом проектів.
Сучасний вчитель повинен навчити учнів самостійно здобувати знання. Для цього потрібно підібрати відповідні технології та прийоми навчання. Не забувати про доброзичливий мікроклімат процесу навчання. 

вівторок, 21 січня 2014 р.

Модуль 9. Висновки щодо самоспрямованості учнів у навчанні.

У цьому модулі ми обговорили створені приклади учнівських робіт та засоби їх оцінювання, процес самоспрямованності учнів в навчанні, проаналізували шляхи здійснення диференціації навчання учнів, створили форму оцінювання учнівської самоспрямованності та інструменти для підсумкового оцінювання, а також матеріали для успішного навчання різних учнів.
Цей модуль допоміг мені зробити висновки щодо того, як учні можуть самі спрямовувати себе у навчанні, та про роль і місце диференційованого навчання – вчителі мають працювати з учнями, щоб допомогти їм розвинути навички самоспрямованості. Учителі можуть диференціювати навчання у чотирьох напрямках: зміст, процес, результати, навчальне середовище. Проаналізувала шляхи здійснення диференціації навчання учнів. 

суботу, 18 січня 2014 р.

Модуль 7. Рефлексія

Як можна ефективно використовувати інформаційно-комунікаційні технології для підтримки та оцінювання процесу навчання учнів?
Сучасні інтернет-технології надають учителю багато різноманітних інструментів як для підтримки навчання так і для оцінювання:
  • для оцінювання можна використовувати он-лайн тести, опитування;
  • для публікації учнівських робіт - Вікі-сайти та блоги;
  •  для розміщення мультимедійних файлів - Picasa та YouTube;
  • для комунікації учнів - соціальні мережі, Скайп тощо.

пʼятницю, 17 січня 2014 р.

Модуль 6. Рефлексія

Цей модуль допоміг мені поміркувати про те, які зміни може внести використання сервісів Веб 2.0 щодо спілкування та співпраці у навчання моїх учнів, а саме:
- подбати про безпечну роботу учнів при використанні Інтернету перед тим, як вони почнуть користуватися Інтернет-ресурсами;
- застерігти учнів від доступу до ресурсів, які містять небезпечний або заборонений для них матеріал або від спілкування з людьми, які можуть становити загрозу для них;

четвер, 16 січня 2014 р.

Модуль 5. Обговорення власних презентацій.


В цьому модулі ми обговорили власні презентації щодо представлення ідей проектів та оцінювання; розглянули, як можна використовувати Інтернет-ресурси в дослідженнях; створили форми оцінювання веб-ресурсів.
Дозволяючи учням самостійно обирати зміст своїх проектів, я можу направляти їх в потрібне русло та формулювати основні питання роботи згідно з вимогами державних освітніх стандартів, ставити відкриті основні запитання. Щоб пересвідчитись у тому, що учні отримують необхідні для ХХІ століття знання та вміння, я систематично моніторю рівень та якість їх знань за допомогою різноманітних тестів, диференційованих завдань, взаємо- та самооцінювання.
 Цей модуль допоміг мені поміркувати про те, які зміни може внести використання Інтернет-ресурсів у процес навчання моїх учнів.

середу, 15 січня 2014 р.

Модуль 4. Робота в групі.

Сьогодні на занятті наша група:
-          обговорила навчальні теми для створення портфоліо;
-          з’ясували вимоги до державних стандартів та навчальних програм;
-          сформували навчальні цілі;
-          обговорили і сформували основні запитання, що сприяють розвитку та навчанню учнів;
-          створили текстовий документ із формами;
-          обговорювали питання «Як можна ефективно використовувати інформаційно-      комунікативні технології для підтримки і оцінювання учнів?»
Цей модуль допоміг мені уточнити основні запитання проекту та обдумати оцінювання учнів в проекті, а саме розглянути форми для оцінювання обраних стандартів та програм.